Laatste week - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Soraya Mooijweer - WaarBenJij.nu Laatste week - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Soraya Mooijweer - WaarBenJij.nu

Laatste week

Blijf op de hoogte en volg Soraya

21 Juli 2014 | Brazilië, Rio de Janeiro

Dinsdag gingen Joost en ik met de boot naar Angra dos Reis en Ilha Grande, de touroperator had gezegd dat de busreis naar Angra dos Reis max. 2 uur was maar dat was dus dik 4uur. In de bus onderweg voelde ik me dus een beetje opgelicht, maar eenmaal aangekomen was het zeker de moeite waard. We kwamen aan op een schooner( soort boot) waar we van 12 tot 6 heerlijk hebben gevaren langs 3 ontzettend mooie eilanden, bij elk eilandje stopte we om te kunnen snorkelen en zwemmen. Bij Ilha Grande stond een buffet op ons te wachten waar we heerlijk van hebben gegeten op het strand. Onder het genot van een caipirinha( volgens mij denken jullie echt dat ik alcoholist ben, want in elke blog komt er wel minimaal 1x het woord caipirinha voor) en muziek op de achtergrond, leerden we Afrikanen, Argentijnen, Brazilianen en andere mensen kennen. Het was echt een ontzettend geslaagde dag, met gelukkig mooi weer! Woensdag zijn Joost en ik naar Lagoa geweest, een heel mooi meer. Daar wilden we eigenlijk gaan waterfietsen en midden op het water picknicken, maar meneer Braziliaan probeerde ons af te zetten dus we besloten maar om gratis op het grasveldje te gaan picknicken. Eerst zeggen dat het 30 reaal is voor een uurtje en vervolgens, als ik het geld heb gegeven, zeggen dat het maar een half uurtje is. ( zo slecht Portugees spreek ik nu ook weer niet dat ik het verschil niet weet haha) In de avond gingen we met het 'hele huis' uit eten + wat aanhang via via. Donderdag vertrokken Tim, Kas en Clara namelijk weer naar Nederland en bleven Yri, Joost en ik achter in het huis. Dachten we...We werden opgescheept met een nieuwe chick, die had dus blijkbaar ook een kamer gehuurd in het huis. Nou ik blij, want het bleek echt een super toffe meid te zijn: Noor! Donderdag in de middag had ik een jeeptour geboekt waarmee we naar the Botanical Gardens en Tijuca Rainforest gingen( ik word nog een natuurliefhebber..) Onze tourguide was grappig en gezellig, dat maakte het een wel leuker. Ik dacht namelijk dat het een spannende jeeptour zou zijn door de jungle, maar bleek dus niet zo te zijn en het was een rustige maar wel heel relaxte tour( tourguide was ook verbaasd dat hij een paar jonge gasten ophaalde ipv een stel oudjes) Beiide locaties waren heel mooi en ik vond het zeker de moeite waard, alleen al in die jeep touren was al leuk haha. Donderdagavond gingen Yri, Tim, Joost en ik naar een boat party, echt ontzettend leuk en samen met verschillende nationaliteiten vaarden we langs Guanabara Bay( de baai van Rio de Janeiro). Vrijdag stonden we alle vier natuurlijk op met een dikke kater, maar ons nieuwe lieve huisgenootje bracht ons een ontbijtje( nog net niet op bed) dus we waren al snel goed gehumeurd. Echter kwam er niet veel van ons terecht dus we besloten maar om een dagje te strandhangen en s'avonds nam Noor ons mee naar een heerlijk sushitentje in Botafogo. In de avond was één van de buurmannen jarig en Joost en ik waren uitgenodigd op zijn verjaardag. Ondanks we moe waren van de boatparty, besloten we om toch even te gaan en hebben we Marcello( de jarige job) het Heineken Sambashirt als kado gegeven. Brazilianen zijn zo warm, meteen wordt je eten en drinken aangeboden en je voelt je bijna schuldig als je 'nee' zegt. Zaterdag was er een hiphopfeestje in Pedra do Sal, een straat vol met Brazilianen en een Braziliaans bandje dat hiphop en rnb zong. Natuurlijk kwamen de caipirinha's weer van pas, was een soort van laatste (stap)avond voor mij dus hé goed excuus. Samen met Noor heb ik een heerlijk meidenavondje gehad! Vandaag is mijn laatste dag hier en het voelt heel dubbel: ik heb een hele mooie tijd hier gehad, maar ben ook heel verdrietig dat ik weer weg moet. Juist op dit moment is het het leukst, je wordt close de buren uit de favela, je leert leuke niet-toeristische plekjes kennen, je maakt nieuwe vrienden en leert eindelijk een beetje Portugees. Ik heb hier zo genoten en morgen zal ik zeker met tranen in het vliegtuig zitten. But we will be back soon!

  • 21 Juli 2014 - 09:33

    Rivka:

    Hee mop!
    Ik kan het met helemaal voorstellen dat je niet meer weg wilt!! Klinkt echt alsof jullie een geweldige reis hebben gehad:)
    Goede reis morgen en gelukkig tot heel snel!!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Soraya

Actief sinds 27 Mei 2014
Verslag gelezen: 812
Totaal aantal bezoekers 9768

Voorgaande reizen:

03 Juli 2015 - 26 Augustus 2015

Azië

30 Mei 2014 - 21 Juli 2014

Brasil

Landen bezocht: