- - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Soraya Mooijweer - WaarBenJij.nu - - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Soraya Mooijweer - WaarBenJij.nu

-

Door: Soraya

Blijf op de hoogte en volg Soraya

03 Juni 2014 | Brazilië, Rio de Janeiro

Zondag 1 juni, de eerste dag van de Favelacup. Alle teams hebben zich wekenlangs voorbereid in de hoop dat zij doorgaan naar de finale 7 juni. Maurice en ik hadden s'ochtends 7 uur afgesproken, maar waren elkaar mis gelopen. Dus ik op m'n eigen houtje naar de locatie van de Favelacup ( verdwaalde natuurlijk) en kwam op Braziliaanse tijd aan. De locatie van de Favelacup is bij Flamengo beach, dus ik kon heerlijk genieten van de ochtendzon terwijl ik langs het strand liep richting de locatie. Om half 9 kwamen de eerste teams binnen en tot 3 uur waren alle voetballers even fanatiek. Sommige jongens komen bijna nooit buiten hun favela dus dit was echt een uitje voor ze. De overwinning van favela Antares is me echt bijgebleven en heeft me geraakt: Antares speelde tegen het betere team uit complexo de Alemao. In de laatste minuten maakten ze de winnende, wat resulteerde in een prachtige ontlading. Eén van de jongens kwam naar Robert toe( oprichter van REMER) en droeg de overwinning aan hem op. Ik had echt bijna tranen in mijn ogen. De jongens uit Antares komen bijna nooit buiten de favela, vorige week zijn er nog vier jongens doodgeschoten dus dit is voor jongens echt iets moois.
Alle jongetjes zaten me echt aan te gapen, hormonen schoten alle kanten op. Maar er was één badboy die m'n hart heeft geraakt. Via Joao ging hij vragen of Joao mijn vriend was, waarop Joao zei nee ze is gewoon een vriendin. Vind je haar mooi? Joao leerde hem: Ik vind jou mooi. Dus na 5 minuten moest ik komen en zei hij ik vind jou mooi. Super schattig! Toen het ijs was gebroken kwam hij naar me toe om te vertellen dat ie voor mij een doelpunt ging maken. Via Joao zei ik dat als hij scoorde dat hij met mij op de foto mocht en dat ik hem een kus op z'n wang zou geven. Helaas scoorde hij niet, maar ik kon het niet laten om met 'm op de foto te gaan en 'm een kus te geven. Kind helemaal blij, liet de foto meteen aan z'n vriendjes zien en gebruikte de foto als achtergrond van z'n mobiel. Maarja toen wilden de andere voetballertjes ook! ( niet gedaan, want wilde wel dat hij zich speciaal voelde) Na de Favelacup ging ik met Joao naar Copacabana, waar hij samen met z'n neefje Ylian een appartement heeft. Daar bij een Bacardi tentje aan het strand een heerlijke cocktail gedronken, ze hadden geen baileys maar wel een cocktail die er op lijkt. Echt heerlijk! Is maar goed dat ik maar 5 weken ipv 7 weken aan de Copacabana zit...Vandaag zou het gaan regenen, maar toen ik wakker werd was het droog. Maurice en ik hadden half 10 afgesproken, dus ik ging s'ochtends rustig op m'n gemakje naar de supermarkt en wat fruit halen op de markt. Daarna suco de laranja com abacaxi( sinaasappelsap met ananas) gedronken op Lago de Machado( winkelstraat vlakbij m'n appartement) en het één en ander doorgenomen. Morgen hebben we een oefenwedstrijd bij Morro de Providencia van PSV - Ajax, speciaal voor O'Globo, het grootste mediabedrijf van Rio. Zij komen voor een interview/ wat foto's van de Favelacup. Hopen dat het in het Engels is, want met m'n Portugees kom ik niet zo ver.. Vandaag was ik lekker een dagje vrij, dus een paar uurtjes naar het strand geweest om bruin te bakken en om hard te lopen! Net nog even geskyped met mama, die een beetje slecht slaapt. Gelukkig komt Joost over 2 daagjes dus dan hoop ik dat ze wat beter slaapt. Kan niet wachten tot Joost hier is, wil zoveel leuke dingen doen en zien!

  • 03 Juni 2014 - 10:56

    Nina Maitimu:

    Hoi lieve Soraya,
    Haha, als ik je reisverslag lees, kan ik voelen dat je er al helemaal in zit! Net een soort 8-baan van belevenissen en nieuwe impulsen waar in je verzeild bent geraakt. Leuk!!!! Je avontuur is begonnen! Fijn dat Maurice je op weg helpt en erg leuk dat Joost al snel komt. De "stille of geheime" minnaars zullen wel even op hun neus kijken.
    Leuk overigens zoals je schrijft! Ik krijg er een goed beeld bij. Het Portugees verstaan en spreken zal misschien niet zo eenvoudig zijn, maar als je veel contacten opdoet, leer je vast elke dag weer bij. Muita diversao, Nina

  • 03 Juni 2014 - 11:58

    Je Schone Zussie Margriet :-):

    Liefje, Wat een leuk idee om zo ons een beetje op de hoogte te houden en wat maak je al een leuke dingen mee en je bent er nét, geniet van al het moois en mijn broertje ka niet wachten om ook te gaan, over 2 nachtjes mag hij dan ook eindelijk vertrekken naar jou en dit prachtige avontuur. Hele fijne tijd en we lezen je graag!! Liefs Margriet en haar mannen XXX

  • 03 Juni 2014 - 12:19

    Dejan:

    Sorrayyaaa, Sorrayyaaa... ik krijg energie van je enthousiasme. De eerste plaksel is er af !! We vroegen ons af of jij daartussen stond? Wat een top idee van je !
    Geniet van al het moois daar, let goed op Joost.. te veel mooie dames daar.. Wij gaan je zeker volgen!
    Gr..xxjes... van ons allemaal!!!

  • 03 Juni 2014 - 12:58

    Laura Spijkerman:

    Wauw wat een ervaringen, nu al!! Hahaha zo te horen kom jij straks super arrogant terug hahahah grapje! Maak ze maar lekker jaloers met Joost straks! Geniet er van lieve Sor maar dat komt helemaal goed! En ik kijk nu al uit naar je volgende blogs, super leuk! Liefs lau xxxxx

  • 03 Juni 2014 - 13:01

    Rivka:

    Soraya!! Wat leuk om te horen hoe je het hebt daar! Ik kan het helemaal voor me zien zoals je het verteld:) Echt leuk!!
    Zo te horen moet Joost ook maar goed op jou letten;)
    Heel veel plezier mop! Dikke kus!


  • 03 Juni 2014 - 15:49

    Patrick Peute:

    Mooi verhaal sor, ik blijf je volgen.

    Keep up the good work!

  • 03 Juni 2014 - 17:09

    Peter Agterberg:

    Lieve Soraya, Wat fijn dat het begin al top is. Leuk dat je een reisverslag maakt van de belevenissen. Ik zou wel om het hoekje willen kijken. Maar met je verslag maak je ons deel van al dat wat je meemaak.Ik kijk al naar het vervolg van je verslag uit. Geniet ervan en Joost kan niet wachten. Morgenochtend vroeg brengen we Joost naar Schiphol. Vandaag is Joost druk met voorbereidingen en afronding. Let goed op elkaar en een top tijd gewenst.

    dikke kus en knuffel,
    Peter en Hannie

  • 03 Juni 2014 - 18:02

    Hannie Agterbewrg:

    Lieve Soraya, Goed idee om een reisverslag te maken. Zo kunnen we toch meegenieten. Jammer dat ik niet mee mocht als handbagage. Geniet ervan, morgen is Joost er ook. Veel l liefs,knuffel Hannie

  • 04 Juni 2014 - 16:27

    NK:

    :)

  • 06 Juni 2014 - 20:09

    Wilma Maitimu:

    Lieve avonturiers, voorlopig doen jullie het wel!! Ik ben supertrots op jullie en hoop dat jullie heel veel kinderen blij kunnen/mogen maken.
    Geniet ervan. XXX mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Soraya

Actief sinds 27 Mei 2014
Verslag gelezen: 1299
Totaal aantal bezoekers 9781

Voorgaande reizen:

03 Juli 2015 - 26 Augustus 2015

Azië

30 Mei 2014 - 21 Juli 2014

Brasil

Landen bezocht: