Eilandhoppen aan de oostkust van Thailand - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Soraya Mooijweer - WaarBenJij.nu Eilandhoppen aan de oostkust van Thailand - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Soraya Mooijweer - WaarBenJij.nu

Eilandhoppen aan de oostkust van Thailand

Blijf op de hoogte en volg Soraya

05 Augustus 2015 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Zondagavond werden we ontvangen op Koh Tao bij Buddha View door Sonny, onze duikinstructrice. Ik had Joost als verjaardagscadeau een duikcursus gegeven, zodat we met een PADI wereldwijd ook de onderwaterwereld kunnen ontdekken. Maandagochtend 7.15uur begonnen we vroeg met het eerste theoriegedeelte. We behandelden in drie dagen tijd vijf hoofdstukken, deden daar kennistoetsjes over en uiteindelijk een officieel examen over alle hoofdstukken. Daarnaast hadden we natuurlijk ook het praktijkgedeelte waarbij we eerst oefeningen in het zwembad deden en vervolgens de eerste en tweede duik op dinsdagmiddag en de derde en vierde duik woensdagochtend. Tijdens de vier duiken moesten we oefeningen doen onderwater zoals bril klaren (bril afdoen of vol laten lopen met water en weer opdoen), zwemvest uit en aan, ademapparaten verwisselen of die van je buddy in doen. Joost en ik hebben vier linkerhanden dus dat ging natuurlijk niet altijd vlekkeloos,  maar na drie dagen mochten we ons diploma in ontvangst nemen! Woensdagmiddag na onze vierde duik vertrokken we met de boot richting Koh Phangan, een eiland dat bekend staat om de Fullmoon party. Woensdagavond kwamen we met de boot aan en besloten meteen om naar de Waterfall party te gaan, een feest midden in de jungle en uiteraard bij een waterval. De aankleding van het feest was ongelooflijk mooi, alles was in blacklight, er waren vuurdansers, iedereen had zich met lichtgevende bodypaint versierd (in Nederland kunnen ze nog wat leren van de vibe in Thailand!). Donderdag overdag hadden we vrij weining gedaan,  beetje op het strand gelegen, series gekeken en savonds hadden we afgesproken met Mara, een vriendinnetje van Joost die met haar familie in Thailand was. Joost is niet heel erg van stranddagen (dagje op het strand liggen en lekker niks doen), dus we hadden afgesproken om dan om de dag iets te ondernemen. Vrijdag zijn Joost en ik dan ook naar een wipe out baan geweest, een soort waterspeeltuin. Heerlijk om ons weer even als een klein kind te voelen! In de avond zijn we naar de Amsterdam bar en een jungle party geweest samen met Mara, maar dat hebben we niet te laat gemaakt omdat we de volgende dag fris en fruitig moesten zijn voor de Fullmoon party. De Fullmoon party is een groot strandfeest met 10 stages, waar ongeveer 30.000 man naar toe komt. Iedereen trekt zijn/haar mooiste outfit aan, laat zich bodypainten en kan tot in de vroege uurtjes genieten van de muziek. We hadden echt een geweldige avond, we waren met Mara en haar familie, onze Canadese buren, een stel van Joost zijn opleiding en een groepje dat we hadden leren kennen tijdens onze duikcursus. Een en al gezelligheid! De volgende ochtend voelden we ons wat minder gezellig, want we hadden om 11.00uur al de boot naar Koh Samui, onze laatste bestemming. Koh Samui staat bekend om haar mooie stranden en heel eerlijk gezegd hebben we ook niet meer gezien dan die stranden (lucky me). Maandagochtend had ik een thaibokstraining, een op een bij een muay thai gym, nou dat heb ik geweten! Na 10 minuten touwtje springen in de Thaise hitte lag mijn tong al op m'n knieën, dus je kan je vast voorstellen hoe ik er na een uur hard trainen er bij liep haha. We zijn in de middag naar de Jungle Club geweest, een restaurant hoog in de bergen met een geweldig mooi uitzicht over de kust van het eiland. Woensdag vloog Joost terug naar NL en ik naar Bali. We hebben in de afgelopen 33 dagen ontzettend leuke dingen gedaan, mooie dingen gezien en vooral heel veel plezier samen gehad!

• 09 Augustus 2015 - 08:32

Wilma:

De onderwaterwereld is natuurlijk supermooi maar zie er geen foto's van, was dat niet gelukt? Jullie hebben, met jullie 4 linkerhanden, elkaar toch maar mooi kunnen steunen zodat jullie je Padi allebei hebben kunnen halen! Prachtige ervaringen doen jullie op hoor!
    Kus, mams

• 10 Augustus 2015 - 19:34

Peter En Hannie:

Jullie hebben echt veel meegemaakt samen. Al dan niets met linkerhanden. Maakt niet uit, alleen het resultaat telt. Joost heeft alles in geuren en kleuren vertelt. Hij mist je! Geniet van Bali.
    Liefs Peter en Hannie